Togstans fra Holmlia og Søndre Nordstrand på pinseaften

Togstans fra Holmlia og Søndre Nordstrand på pinseaften

Tekst/foto:

Reisende fra Søndre Nordstrand må belage seg på store utfordringer i togtrafikken på pinseaften. Bane NOR skal gjennomføre arbeid på Oslo S, noe som fører til omfattende stengninger i togtrafikken gjennom hovedstaden.

Fra lørdag 23. mai klokken 05.00 til søndag 24. mai klokken 04.00 blir flere strekninger stengt, blant annet:

  • Oslo S – Holmlia
  • Oslo S – Ski (Follobanen)
  • Oslo S – Skøyen
  • Oslo S – Bryn
  • Oslo S – Lillestrøm (Romeriksporten)
  • Oslo S – Grefsen

For reisende fra Holmlia, Hauketo og Rosenholm betyr dette at togtrafikken inn mot Oslo S stopper i perioden.

Vy opplyser at det vil bli satt inn buss for tog, og at reisende også henvises til kollektivtilbudet fra Ruter.

Passasjerer anbefales å sjekke oppdaterte rutetider og stoppesteder i Vy-appen eller på Vy.no før avreise.

Arbeidet er planlagt gjennomført i perioden:

  • Fra lørdag 23. mai 2026 kl. 05.00
  • Til søndag 24. mai 2026 kl. 04.00

For mange som skal til sentrum, Gardermoen eller andre steder med togforbindelse i pinsehelgen, kan det være lurt å beregne ekstra reisetid.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *