Togstans fra Holmlia og Søndre Nordstrand på pinseaften
Reisende fra Søndre Nordstrand må belage seg på store utfordringer i togtrafikken på pinseaften. Bane NOR skal gjennomføre arbeid på Oslo S, noe som fører til omfattende stengninger i togtrafikken gjennom hovedstaden.
Fra lørdag 23. mai klokken 05.00 til søndag 24. mai klokken 04.00 blir flere strekninger stengt, blant annet:
- Oslo S – Holmlia
- Oslo S – Ski (Follobanen)
- Oslo S – Skøyen
- Oslo S – Bryn
- Oslo S – Lillestrøm (Romeriksporten)
- Oslo S – Grefsen
For reisende fra Holmlia, Hauketo og Rosenholm betyr dette at togtrafikken inn mot Oslo S stopper i perioden.
Vy opplyser at det vil bli satt inn buss for tog, og at reisende også henvises til kollektivtilbudet fra Ruter.
Passasjerer anbefales å sjekke oppdaterte rutetider og stoppesteder i Vy-appen eller på Vy.no før avreise.
Arbeidet er planlagt gjennomført i perioden:
- Fra lørdag 23. mai 2026 kl. 05.00
- Til søndag 24. mai 2026 kl. 04.00
For mange som skal til sentrum, Gardermoen eller andre steder med togforbindelse i pinsehelgen, kan det være lurt å beregne ekstra reisetid.
